جراحی زیبایی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عمل بینی

۳-ترشحات مزمن در ناحیه پشت حلق

۴-خونریزی بینی

۵-خرناس کیدن و نفس کیدن با صدای بلند و خروپف کردن در هنگام خواب

پولیپ بینی، ممکن است در زمان خواب در تنفس فرد، وقفه ایجاد کند. این عارضه، بسیار جدی به‌شمار می‌آید و در اصطلاح پزشکی « آپنه خواب» نامیده می‌شود. مراجعه به پزشک جهت درمان آپنه خواب، بسیار ضروری خواهد بود.

دلایل انحراف تیغه بینی

تیغه بینی، دیواره‌ای است که مجراهای راست و چپ بینی را از هم جدا می‌کند. اگر تیغه بینی، از وسط به یک سمت جابجا شود،علت انحراف بینی خواهد بود.

nose deviation

علت های انحراف بینی:

۱-عارضه ای از بدو تولد

در بعضی از افراد از بدو تولد و در جنینی  انحراف بینی  ایجاد می شود و در زمان تولد آشکار می شود.

۲-آسیب های وارد شده به بینی

برخی آسیب ها ممکن است به انسان وارد شود و باعث انحراف در ناحیه بینی شود.

به طور مثال ممکن است در هنگام زایمان بر بینی نوزاد فشار وارد شود و دچار کجی بینی شود.

یا در کودکان و بزرگالان  ممکن است در اثر حوادث یا پیشامد های ممکن فرد دچار آسیب و انحراف بینی شود.«برخورد دو فرد در پیاده رو، از پله افتادن و ضربه دیدن بینی، در ورزش های رزمی و…»

nose deviation

تشخیص توسط پزشک:

پزشک پس از بررسی علائم انحراف  ، از بیمار سوالاتی می‌پرسد، مانند: آیا آسیب شدید و یا شکستگی در ناحیه بینی اتفاق افتاده است یا نه؟ آیا تا به حال جراحی بینی داشته‌اید؟

سپس پزشک بینی را معاینه کرده و محل تیغه بینی را بررسی می‌نماید. سطوح داخلی مجراهای بینی نیز با کمک لامپی پرنور و اسپکولوم بینی برای علائم شکستگی بینی وارسی می‌گردند.

اسپکولوم بینی، ابزاری انبرک مانند است که به نرمی مجرای بینی را باز نگه می‌دارد. اسپری بینی اکسی متازولین و یا فنیل آفرین ممکن است مورد استفاده قرار گیرند تا بافت آستری بینی (لایه مخاطی)، موقتاً کمی جمع شود تا سراسر تیغه بینی، بهتر قابل مشاهده باشد.

گاهی اسکوپ فایبر اپتیک، به داخل بینی عبور داده می‌شود تا نواحی انتهایی تیغه بینی، مستقیماً دیده شوند. در بیشتر موارد، هیچ‌گونه آزمایش خاصی، لازم نخواهد بود .

گاهی انحراف بینی مواردی مانند خونریزی‌های بینی، عفونت‌های سینوسی مکرر و یا مسائل مهم دیگری را به‌وجود می‌آورد که زحمت‌آفرین و مساله‌ساز هستند. در این موارد، پزشک خانواده یا پزشک عمومی، شما را به متخصص گوش، حلق، بینی و یا جراح بینی ارجاع خواهد داد تا درمان لازم انجام پذیرد.

nose deviation

علائم انحراف بینی:

  • گرفتگی بینی
  • اختلال در تنفس
  • کاهش حس بویایی
  • خشکی بینی
  • خونریزی بینی
  • عفونت مکرر گوش
  • احساس فشار در سر
  • صدای خرخر در هنگام نفس کشیدن
  • ایجاد ترشحات خلطی در پشت گلو بینی
  • صدای تو دماغی
  • سردرد مکرر
  • سوزش گلو
  • در موارد شدید آپنه خواب
    (آپنه خواب نوعی وقفه تنفسی در خواب است که برای مدت زمان کوتاهی تنفس را قطع و باعث اختلال در خواب می گردد.)

درمان انحراف بینی:

پولیپ بینی به‌طور گسترده‌ای شایع بوده و در بسیاری افراد، درمان انحراف تیغه بینی ضرورتی نخواهد داشت.

برخی نشانه‌ها مانند گرفتگی بینی و یا خلط پشت حلق، می‌توانند با دارو کاهش پیدا کنند، شامل: داروهای ضد احتقان بینی ، آنتی‌هیستامین‌ها و یا اسپری‌های بینی. در بسیاری موارد، پیش از اینکه جراحی مورد توجه قرار گیرد، ابتدا دارودرمانی انجام می‌پذیرد.

اگر پولیپ بینی در فرد، مشکلات تنفسی، آپنه خواب و یا خرناس کشیدن را به ‌همراه داشته باشد، ممکن است انجام جراحی توصیه شود تا تیغه بینی، اصلاح گردد. عمل جراحی که در آن تیغه بینی مورد اصلاح و ترمیم قرار می‌گیرد، سپتوپلاستی نامیده شده و با نام‌های برداشتن تیغه بینی از زیر مخاط و یا بازسازی تیغه بینی یا عمل انحراف بینی با لیزر نیز شناخته می‌شود.

nose deviation

پیامد و عوارض:

اگر انحراف بینی بیشتر و شدیدتر شود ومنجر به گرفتگی بینی شود این عوارض ممکن است پیش بیاید:

۱-احساس فشار یا گرفتگی در مجرای بینی

۲-اختلال در هنگام خواب وآشفتگی به دلیل سخت نفس کشیدن در خواب شبانه و همچنین استراحت دلپذیر و باب میل نخواهد بود.

۳-خشکی دهان،به دلیل تنفس طولانی مدت از طریق دهان

 

http://shams-academy.ir/%d8%a7%d9%86%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

  • هادی احمدی
  • ۰
  • ۰

جراح بینی

اهمیت انتخاب جراح پلاستیک خوب بینی در تهران

 

بسیاری از متقاضیان جراحی بینی از عوارض جراحی بینی یا تیغه جراحی واهمه دارند و با شک و تردید اقدام به رینوپلاستی می کنند.در چنین مواقعی انتخاب یک بهترین جراح بینی تهران خوب و ماهر تاثیر بسیار مثبتی دارد.

اگر متقاضی رینوپلاستی به مهارت جراح بینی اطمینان داشته باشد دیگر نگران عوارض جراحی زیبایی نیست و استرسی که تجربه می کند نیز طبیعی خواهد بود.

برخورد خوش جراح بینی نیز در کاهش استرس بیمار  تاثیر بسیار شگفت انگیزی دارد.به همین دلیل است که اکیداً توصیه می کنیم در انتخاب جراح بینی نهایت دقت را به کارگیرید.برخی از متقاضیان نیز بعد از عمل بینی رضایت کافی از رینوپلاستی را ندارد یا به اختلالات تنفسی و نپسندیدن فرم بینی دچار شده اند.

 

    جراحی بینی

 

جراح بینی یکی از عمل هایی است که باید توسط جراح پلاستیک انجام می شود. می توان گفت اولین و مهم ترین نکته ای  که قبل از جراحی بینی باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب جراح بینی است.

جراح بینی با داشتن آگاهی و تبحر لازم می تواند بینی شما را به بهترین نحو جراحی کند. برای انتخاب جراح بینی نیاز است که نمونه کارهای وی را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به مطب وی رفته و با تنظیم یک قرار ملاقات در ارتباط با جراحی بینی با او مشاوره نمایید. جراح بینی با معاینه ی شما نوع بینی شما را مشخص می کند و در مورد نوع جراحی شما و همچنین نتیجه ی جراحی بینی تان با شما صحبت خواهد نمود.

جراح پلاستیک خوب بینی در تهران

روش انتخاب بهترین جراح بینی

اولین مراحله در انتخاب عمل بینی سرچ کردن بهترین جراح بینی در موتورهای جستجو است که لیستی از جراحان بینی نمایش داده می شود.

افراد می توانند با مراجعه به سایت جراح بینی و رفتن به گالری تصاویر یا صفحه اینستاگرام نمونه کارهای قبل و بعد از عمل بینی جراح بینی را مشاهده نمایند.

افراد داخل سایت جراح بینی با مراجعه به درباره ی دکتر می توانند در مورد تخصص و تجربه و میزان مهارت و غیره جراح بینی اطلاعات کسب نماید.

بعد از این مراحل فرد می تواند با مراجعه حضوری به مطب با جراح بینی مشاوره داشته باشد و در مورد انتظار خود از انجام جراحی بینی صحبت کند و جراح بینی با توجه به نوع و ساختار بینی یک دیدگاه کلی از عمل زیبایی بینی به فرد خواهد داد تا فرد بتواند برای انجام عمل بینی خود تصمیم گیری نماید.

فرد می تواند با بیمارانی که در مطب حضور دارند صحبت کند و میزان رضایتشان را از انجام جراحی زیبایی بینی جویا شود.

 

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

 

– بیمار تا چند ساعت بعد از عمل احساس سرگیجه و حالت تهوع مختصری دارد که مسئله ای طبیعی است.

– در برخی موارد بیمار طی ساعات ابتدایی پس از جراحی ، احساس گلو درد و سرماخوردگی خواهد کرد که ناشی از وجود لوله بیهوشی در حین عمل می باشد و مصرف مایعات گرم می تواند در رفع این مسئله کمک کننده باشد.

-به دلیل عدم وجود تامپون داخل بینی ، تا ۲ روز پس از عمل با ترشح خونابه از بینی مواجه خواهید بود. توجه داشته باشید که به منظور تمیز کردن خونابه ها از روی بینی حتما از گاز استریل استفاده کنید ، زیرا در صورت استفاده از دستمال کاغذی امکان آلودگی وجود خواهد داشت.

– تا چند روز بعد از عمل ، ۲ الی ۳ بالش زیر کمرتان بگذارید و در حالت نیمه نشسته بخوابید ؛ یعنی به نحوی که سر ، سینه و بالاتنه تان بالاتر از سطح پاهای تان قرار گیرد.

 

– تورم و کبودی تا ٧٢ ساعت بعد از عمل تشدید می گردد و پس از روز چهارم ، تدریجا مرتفع می شود.

– نحوه خوابیدن شما تا ۲ الی ۳ هفته اول بعد از عمل باید به صورت طاقباز باشد و به پهلو نخوابید.

– توجه داشته باشید که بعد از عمل نباید خیلی خم شوید و همچنین باید از فریاد زدن با صدای بلند نیز پرهیز کنید.

جراح پلاستیک خوب بینی در تهران

 

 

برای جراحی بینی به نکات زیر توجه کنید

 

عمل بینی بسیار رایج است و باید در انتخاب جراح خوب دقت کنید که از تجربه کافی برخوردار باشد و انتخاب متخصص جراح زیبایی بینی خوب که بتواند بر اساس یک فرآیند منظم جراحی بینی را انجام دهد بسیار مهم است.

 

متاسفانه برخی از جراحان یک عمل بینی را برای همه بیماران خود انجام می دهند و این اشتباه است و جراح  و متخصص باید جراحی بینی را با توجه به نیازها و خواسته های بیمار انجام دهد.برخی از جراحان برای جراحی بینی  بیشتر به استفاده از تکنیک های جدید تمایل دارند و این جراحان از احترام بیشتری برخوردارند.

 

در جلسه مشاوره باید بینی به طور کامل ارزیابی شود و در صورتی که مشاوره سریع و در زمان کم انجام شود ممکن است یک فاجعه و یک پرچم قرمز برای شما باشد و باید به این موضوع توجه کنید.

 

جراحی بینی نیاز به دوره های طولانی دارد و در انتخاب دکتر زیبایی خوب توجه کنید که متخصص در این حوزه تخصصی دارای سطح آموزش پیشرفته باشد.

جراح پلاستیک خوب بینی در تهران

هزینه جراحی زیبایی بینی

 

جراحی بینی هزینه های متغیری دارد زیرا دستمزدی که هر جراح بینی بابت جراحی زیبایی بینی یا جراحی درمانی بینی می گیرد متفاوت است.

 

دستمزد جراح بینی بخش عمده ای از هزینه جراحی بینی است و هزینه هایی چون هزینه بیمارستان نیز در تعیین قیمت دخیل هستند.

 

http://shahzad-beton.ir/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

  • هادی احمدی
  • ۰
  • ۰

متخصص ارتوپد  کیست ؟

در واقع افرادی که نیاز به متخصص ارتوپد  دارند قطعا در قسمتی از استخوان و مفاصل خود دچار درد و یا  ناراحتی هستند. بنابراین برای تشخیص درد و معالجه خود باید نزد متخصص ارتوپدی بروند که آسیب و دردی که وجود دارد ابتدا باید عللش تشخیص داده شود و پزشک بتواند درد در این ناحیه را کاهش دهد و عوارض ناشی از روش های درمان را نیز به حداقل برساند.

ارتوپد یکی از شاخه های رشته های پزشکی است که مسئولیت آن تشخیص، مراقبت و درمان بیمارانی است که به مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی مانند مفصل ها، استخوان ها و اعصاب برخورده اند و به متخصصانی که در این رشته کار می کنند متخصص ارتوپد گفته می شود. هر متخصص ارتوپدی با همه زوایای سیستم اسکلتی عضلانی آشنا می باشد باید دارای تخصص ویژه ای در نواحی منحصر به فردی از بدن مانند ستون فقرات، لگن، زانو، پا، دست، شانه و آرنج نیز باشد.که در واقع پس از اینکه پزشک متخصص ارتوپد فارغ التحصیل شد می تواند در یکی از رشته های مذکور دوره فوق تخصص خود را طی کند و فلوشیپی خود را دریافت نماید.

 

متخصص ارتوپد کیست

 

متخصص ارتوپد   کسی است که پس از اینکه دوره های تحصیل خود را در این زمینه گذراند همواره در تلاش است که  تاثیر گذارترین روش را برای درمان بیمار خود انجام دهد و این کار را از وظایف خود می داند. متخصص ارتوپد  برای درمان بیماری از هر دو روش جراحی و غیر جراحی بنا به نوع بیماری و تشخیص اولیه استفاده می کند و همچنین درمانی را انتخاب می کند که بتواند تاثیراتی خوبی بر روند بیماری داشته باشد و همواره این نکته را در نظر دارد که کمترین آسیب به بیمار در حین درمان به بیمار برسد تا دردی به دردهای مراجعین و بیماران عزیز وارد نشود.

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد  بعد از معاینه و تشخیص  نوع بیماری باید در مورد بیماری و روش های درمان با بیمار صحبت کند و انواع مشاوره و راهنمایی ها را برای بیمار انجام دهد و جراحی را به عنوان آخرین روش درمانی برای مشکلات اسکلتی و عضلانی در نظر بگیرد و بیمار را با رویکردهای درمانی مانند فیزیوتراپی در منزل درمان کند و زمانی که روش های درمانی جایگزین و غیر جراحی موجب بهبودی نشدند در آخر جراحی را به بیمار خود توصیه و تجویز کند. بنابراین بهترین متخصص ارتوپد پزشکی است که علاوه بر مهارت، تجربه در برخورد با بیمار را نیز رعایت کند تا بیمار با اعتماد به او به معالجه بیماری خود بپردازد.

جراح ارتوپد

جراح ارتوپد متخصصی می باشد که سرو کارش در واقع با سیستم عضلانی و اسکلتی بدن بیماران می باشد.ارتوپد ها درمان بیماری هایی از جمله بیماری مفاصی ،استخوانی ،رباط ها ، عضلات و تاندون های بدن را برعهده دارند.جراح ارتوپد در واقع فردی می باشد که پس از دوره ی پزشکی عمومی با گذراندن دوره تخصص در این زمینه مهارت پیدا می کند و اصطلاحا متخصص ارتوپد یا جراح ارتوپد نامیده می شود.

جراح ارتوپد

مطالعه این مقاله به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد جراح ارتوپد به دست بیاورید و شما متوجه می شوید یک جراح ارتوپدی چه وظایف یا کارهایی برعهده دارد و بایستی انجام دهد.

اهمیت جراح ارتوپد در تشخیص ،درمان و جلوگیری کردن از عوارض بیماری های مربوط به ارتوپد

در واقع اگر ما بخواهیم مهمترین بخش وظیفه ی جراح ارتوپد یا جراح ارتوپدی را بیان کنیم مربوط به تشخیص صحیح و دقیق می باشد.بیمارانی که نیاز به تعویض مفاصل لگن یا زانوی خود دارند نیاز به مراقبت های خاصی پس از جراحی دارند.به دلیل اینکه پس از عمل عوارضی همچون بیماری های ترومبوآمبولی و لخته شدن خون در رگ های پا و لگن بسیار خطرناک و کشنده می باشد.

پس باید در انتخاب جراح ارتوپد دقت کافی و لازم را داشته باشین که این موارد خطرناک به حداقل برسد.

جراح ارتوپدی

 

جراح ارتوپدی: در زمان های گذشته شکستگی ها‌، در رفتگی‌ها و بیماری‌های استخوان و مفاصل معمولا توسط متخصص جراح عمومی درمان می‌شد. از اواخر دهه ۴۰ خورشیدی که متخصصین ارتوپدی تحصیل کرده وارد ایران شدند کم کم رشته جراحی ارتوپدی برای مردم شناخته شد و بیماری‌های استخوان و مفاصل و همچنین  شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها توسط جراح ارتوپد درمان شد.

جراح ارتوپدی به درمان بیمارانی که بیماری‌های استخوان، مفاصل و ستون فقرات دارند می‌پردازد که این بیماری‌ها شامل شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، فلج‌های مادرزادی و اکتسابی، ترمیم زردپی‌ها و اعصاب محیطی و درمان تومورهای استخوانی می باشد.

ارتوپدی شاخه ای از علم جراحی محسوب میشود که فعالیت آن در زمینه سیستم حرکتی بدن می باشد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی می شود که در اندام های حرکتی موجود هستند. جراح ارتوپدی که متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم می باشد سعی می کند با روش های جراحی و غیر جراحی مشکلات سیستم حرکتی بدن را درمان کند.

جراح ارتوپدی کیست و چه کاری انجام میدهد؟

کمر درد، آسیب‌های ورزشی، آرتروز و گرفتگی عضلات گردن از آسیب های استخوانی-عضلاتی است که بر وضعیت و شرایط جسمی بیمار اثر می‌گذارد. تمامی حرکات انسان با مداخله بافت‌ها و استخوان‌ها صورت می‌گیرد و یک عارضه، ناراحتی، سفتی یا شکنندگی در این دو بخش مهم از جسم می‌تواند تمامی عملکرد بدن را مختل کند که در این صورت حتی ممکن است انجام کارهای ساده روزمره نیز غیرممکن گردد.

 

 

http://balaghipoor.ir/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%be%d8%af/

  • هادی احمدی
  • ۰
  • ۰

عمل پروتز سینه چیست؟

یک نوع عملی می باشد که فرد متقاضی ابتدا باید تحت یک مشاوره با پزشک متخصص قرار بگیرد و سپس متناسب با شرایط فیزیکی و جسمانی فرد بهترین نوع آن انتخاب شود و سپس این جراحی توسط پزشک متخصص بایستی با حداقل تهاجم ظرف یک یا دو ساعت بیهوشی روی بدن فرد انجام بگیرد.

انتخاب پروتز سینه معمولا با توجه به پهنای سینه فرد متقاضی ،ارزیابی کردن پوشش نسج سینه و بافت آن صورت می گیرد.بعضی افراد بنا به دلایلی مجبور هستند این نوع جراحی را انجام دهند که ممکن هستش که از فرم بدن خودشان پس از عمل راضی نباشند که با گذشت زمان به تدریج نسب به آن عادت کرده و آن را می پذیرند.

در عمل پروتز سینه پزشک برای وارد کردن پروتز ها برش را در سه ناحیه متفاوت می تواند ایجاد کند.این نواحی شامل زیر بغل ،هاله دوره سینه ،دور ناف یا چین زیر سینه ایجاد می شود.سپس پروتز انتخاب شده را از بالا یا پایین عضله ی دیواره ی قفسه سینه وارد بدن فرد می نمایند.بدن هم پروتز وارد شده را نگه می دارد و پس از آن محل برش دوخته می شود.

انواع پروتز سینه از لحاظ میزان برجستگی

۱٫Low Profile  یا پروتز با برجستگی کم

۲٫High Profile یا پروتز با برجستگی زیاد

۳٫Ultra High Profile یا با برجستگی خیلی زیاد

 

انواع پروتزهای سینه از لحاظ شکل ظاهری

۱٫پروتز سینه گرد:

این نوع برای افرادی که دوست دارند سینه هایشان برجسته تر به نظر برسد مناسب است.از سویی دیگر کسانی که می خواهند پروتز سینه بافت نرم و خوش فرمی داشته باشد معمولا این نوع را انتخاب می کنند

مزایای این نوع عبارت اند از :

  • جراحی اصلاحی یا ریویژن (در موارد تغییر ، پارگی و چرخش پروتز )
  • چرخش تکرار شونده پروتز
  •  

۲٫پروتزهای سینه اشکی :

پروتزهای سینه قطره اشکی به درد افرادی می خورد که دوست دارند پروتزهای سینه هایشان طبیعی تر به نظر برسد می خورد.علاوه بر آن افرادی که بافت طبیعی سینه هایسان کم می باشد و یا ممکن هستش بافتی نداشته باشند که از نظر ظاهری خیلی صاف و تخت و بدون شکل هستش و یا در برخی موارد ممکن هستش که تقارن نداشته باشد برای ظاهر طبیعی تر از این نوع استفاده می شود.

انواع پروتز سینه از نظر جنس و موارد تشکیل دهنده

در واقع اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده بیان کنیم ،پروتزهای سینه از سه جنس تولید می شوند که تفاوت چندانی از نظر کیفیت با هم ندارند ولی از نظر قیمت جراحی ،احساس راحتی با آن و جای شکاف ایجاد شده تفاوت زیادی با هم دارند که بنا بر شرایط و مشاوره قبل از عمل یکی از آن ها برای بیمار انتخاب می شود.

۱٫ سیلیکونی که ژل مانند است

۲٫ آب نمکی

۳٫پروتز سینه ثابت که در واقع نسل پنجم انواع پروتز سینه می باشد.

 

انواع پروتز سینه

۱٫پروتز سینه سیلیکونی :

پروتز سینه سیلیکونی از نظر ترکیبات مختلف سیلیکونی ساخته شده و شبیه به یک ژل چسبنده می باشد.با توجه به امنیت بالایی که این نوع پروتز ها دارند به نظر می رسد انتخاب اول برای خانم ها می باشد.دلیل این امر شباهت بسیار زیاد به بافت طبیعی سینه می باشد.

در صورتی که این پروتز آسیب ببیند به ژل محتویات آن به فضای اطراف یا لایه های دیگر پروتز وارد می شوند.

قطعا این نکته را فراموش نکنید که بایستی قبل از استفاده از آن توسط پزشک متخصص معاینه شوید و حداقل سن برای استفاده از آن ۲۲ سال می باشد.

مزایای پروتز سینه سیلیکونی:

  • احتمال چین خوردگی کتر
  • کاهش خطر خالی شدن خود به خودی
  • لمس طبیعی تر

معایب پروتز های سینه سیلیکونی:

  • هزینه بیشتر
  • نیاز به معاینه و مانیتورینگ بیشتر بدن توسط پزشک متخصص
  • ایجاد برش بیشتر روی پوست بدن
  • خطر پاره شدن بدون علامت و نشانه

 پس از عمل با این نوع پروتز لازم هست که سه سال بعد از جراحی یک  MRI  جهت معاینه داده شود و پس از آن هر دوسال یک بار بایستی جهت بررسی پارگی بی صدای پروتز های سیلیکونی  MRI  انجام شود.

۲٫پروتز سینه آب نمکی

پروتز های سینه آب نمکی با آب نمک استریل یا سالین پر شده اند.پروتز سینه آب نمکی دارای جداره ای سیلیکونی و غیر قابل نفوذ می باشد و از پروتز سینه سیلیکونی سفت تر هستند که در صورت پاره شدن تخت و صاف می شوندو مایع درون آن ها توسط بدن به صورت طبیعی جذب می شوند که در نتیجه برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی کنند.

مزایا ی این پروتزها :

  • نیاز به برش کمتر
  • هزینه ای پایینتر
  • نیاز کمتر به معاینه و مان

معایب پروتز های سینه اب نمکی :

  • لمس غیر طبیعی تر
  • افزایش ریسک چین خوردگی
  • احتمال خالی شدن خود به خودی

نکته قابل ذکر این هستش که افراد زیر ۱۸ سال نمی توانند این نوع پروتز را استفاده نمایند.

قبل از انجام عمل پروتز سینه چه اقداماتی لازم است؟

  • اگر برای انجام پروتز تصمیم قطعی ‌تان را گرفته‌ اید و داروی خاصی مصرف می‌ کنید حتما پیش از انجام عمل پروتز سینه پزشک خود را از این امر آگاه کنید تا در روند جراحی و پس از آن اختلالی وارد نشود.
  • گاهی لازم است بیمار مصرف برخی داروها را قطع کند یا در دستور مصرف ‌شان تغییر ایجاد کند. علاوه ‌بر این مصرف آسپرین، فراورده‌های آسپرین، داروهای ضد‌التهاب و مکمل ‌های گیاهی باید ۱۰ روز پیش از عمل متوقف شود.
  • انجام آزمایش ‌های معین و نیز ماموگرافی به دستور پزشک پیش از انجام عمل پروتز سینه امری ضروری است. اگر سیگاری هستید از دو هفته پیش از انجام عمل، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

 

 

هزینه عمل پروتز سینه:

عمل پروتز سینه از جمله عمل ‌های جراحی زیبایی است، به همین دلیل تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌ گیرد.

از سوی دیگر، هزینه عمل پروتز سینه با توجه به عواملی چون تبحر و شهرت پزشک جراح و نوع پروتز استفاده شده متفاوت است.

http://nikefactory.com.co/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-6/

 

  • هادی احمدی
  • ۰
  • ۰

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه : پروتز سینه یکی از روش های جراحی زیبایی سینه است. با توجه به جنس و مواد پرکننده آن، اندازه پروتز ، شکل و میزان برجستگی سینه به انواع مختلف تقسیم می شود.

انواع پروتز  براساس مواد پر کننده:

براساس مواد پرکننده از دو نوع مختلف تشکیل شده است ؛سالینی ، سیلیکونی

پروتز های سالینی(آب نمکی):

محتوای سالینی از آب نمک استریل شده تشکیل شده است. پروتزسینه سالینی نسبت به دیگر پروتزها به دلیل اینکه از جدارغیرقابل نفوذ برخوردارمی باشد، سفت تر است.این پروتزشکل طبیعی سینه را تغییرمی دهد وظاهر سینه ها را به دلیل بزرگی و حجیم کردن مصنوعی می کند.

برای قرار گیری پروتزسالینی پزشک دربافت سینه برش کوچکتری ایجاد می کند .از این نوع پروتزبرای خانم ها با سن بالای 18 سال استفاده می شود .

درانتخاب پروتز سالینی به این نکته توجه داشته باشید که درصورت پارگی این نوع پروتزخالی می شود و مایع موجود درآنها که از آب نمک است پس از مدتی جذب بدن می گردد.از لحاظ هزینه پروتزهای سالینی ارزانتر از دیگر پروتزها می باشد.

سینه برخی از بانوان نیز کاملا رشد نکرده است یا بعد از بارداری یا به دنبال تغییر وزن یا افزایش سن به میزان قابل توجهی اندازه و شکل آن تغییر و زیبایی خود را از دست داده است پروتز سینه عملی است که به تصور افرادی که به آن تمایل دارند باعث بازگشت و افزایش اعتماد به نفس آن ها خواهد شد.

سینه از آن پرسیده می شود، در این مقاله به  سوالات مراقبت بعد از پروتز سینه پاسخ داده می شود تا افرادی که این جراحی را انجام داده اند با رعایت مراقبت بعد از پروتز سینه نتایج بهتری را دریافت کنند .

بعد از جراحی پروتز سینه مراقبت بعد از پروتز سینه شامل استراحت کافی و مصرف به موقع داروهای تجویز شده می باشد ، جراح به منظور تسکین درد و کاهش عفونت احتمالی آنتی بیوتیک و مسکن هایی تجویز می کنند که باید تمامی این داروها به موقع مصرف شود .

استراحت کافی بعد از جراحی پروتز سینه بدین معنا نمی باشد که به هیچ عنوان حرکتی نداشته باشید، بلکه در کنار استراحت کمی به آرامی در روز های اولیه شروع به راه رفتن نمایید زیرا خطر بروز آمبولی با استراحت مطلق و راه نرفتن افزایش می یابد، در زمان استراحت توصیه می شود حالت نیمه نشسته داشته باشید.

بهترین روش تعیین سایز پروتز سینه

امروزه از روش تصویر برداری کامپیوتری هم برای پیش بینی نتیجه عمل پروتز سینه استفاده می کنند. اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روش سنتی بهترین و واقع بینانه ترین روش برای پرو کردن پروتز می باشد و کمک زیادی به اندازه پروتز سینه دلخواه می کند.

در روش سنتی، زیر یک پیراهن تنگ، سایز های مختلف پروتز را امتحان می کنند تا شکل تقریبی سایز پروتز سینه بعد از عمل تا حدود زیادی مشخص گردد. این روش پرو کردن پروتز، جلوی بسیاری از سوء تفاهم ها و سورپریز شدن های بعد از عمل پروتز سینه را می گیرد.

تکنیک جاگذاری پروتز سینه

نکته دیگری که در مورد سایز  مطرح است، امکانات تکنیکی جا گذاری پروتز می باشد و در پرو کردن پروتز باید میزان پوست اضافی و آزاد سینه هم در نظر گرفته شود.

بهترین سایز پروتز سینه

مثلا در خانمی که هرگز سینه هایش تشکیل نشده و قفسه سینه اش  کاملا صاف می باشد و دارای پوست سفت و محکمی است شاید نتوان از همان ابتدا سایز پروتز سینه بزرگتر را برای او استفاده کرد چون ممکن است پوست بیمار تحمل کش آمدن ناگهانی را نداشته باشد.

http://torbaat.ir/2019/10/30/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-3/

 

  • هادی احمدی