جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل توسط بیمه پرداخت می گردد؟

اگر مشکلی دارید که منجر به درد یا از بین رفتن تحرک شما و در کل عملکرد شما شده است، می توانید از خدمات ماهر یک فیزیوتراپی بهره مند شوید  درمان شما برای کمک به شما در ترمیم تحرک طبیعی متمرکز خواهد بود تا بتوانید به حالت طبیعی خود بازگردید.

مراقبت های فیزیوتراپی ممکن است به روش های مختلفی به بیمار ارائه شود. بدیهی است در صورت بستری شدن، ممکن است درمان بمیار توسط یک فیزیوتراپیست که در بیمارستان فعالیت می کند، انجام شود. اگر هم بیماری به ورزش درمانی احتیاج دارد، می توانید به یک کلینیک سرپایی فیزیوتراپی مراجعه نماید.

برخی از بیماران برای رفتن به فیزیوتراپی در بیرون از خانه مشکل دارند. این افراد ممکن است که این افراد می توانند از مزای فیزیوتراپی در منزل برخوردار شوند. یک فیزیوتراپیست در چنین مواقعی می تواند برای بازگرداندن عملکرد طبیعی بیمار به خانه بیاید و با آنها کار کند.

ممکن است برخی از خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران تحت پوشش بیمه قرار بگیرند  و قوانین خاصی برای درمان فیزیوتراپی  در منزل اعمال شود که توسط شرکت بیمه بیمار پوشش داده شود.

در بیشتر برنامه های بیمه، اگر بیماربتواند به بیمه ثابت کند که دلایل قابل توجیهی برای عدم توانایی خروج از خانه دارد، به د لیل مشکلات فیزیکی دارد، فیزیوتراپی در منزل می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اما  اگر بخواهید فیزیوتراپی در منزل را فقط به خاطر راحتی انجام دهید و نه به دلیل عدم توانایی خروج از منزل، در اینصورت شرکت بیمه، فیزیوتراپی در منزل شما را پوشش نمی دهد و خود بیمار مجبور است هزینه درمانی را بپردازد.
گر خدمات فیزیوتراپی در منزل شما توسط بیمه مردود شد، شما می توانید حق تجدید نظر داشته باشید. با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و در مورد روند درخواست تجدید نظر بپرسید. همچنین ممکن است بخواهید برای توضیح وضعیت خود به مطب پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است بتواند به شما در فرایند تجدید نظر کمک کند.

چگونه باید فیزیوتراپی را در منزل دریافت کنید؟

اگر دچار صدمه یا بیماری هستید که توانایی حرکت شما را در حالت عادی محدود می کند و نمی توانید خانه را ترک کنید ولی نیاز به درمان فیزیوتراپی دارید، فیزیوتراپی در منزل می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

بیشتر بیمارانی که تحت درمان فیزیوتراپی در منزل قرار می گیرند توسط پزشک خود به این سرویس ارجاع داده می شوند. پزشک شما می تواند شما را به یک مرکز فیزیوتراپی ارجاع دهد که به درمان جسمی  شما کمک کند و او می تواند تأیید کند که فیزیوتراپی برای شما ضروری است. این گزارش در مورد ضرورت پزشکی همچنین بیان می کند که فیزیوتراپی در منزل برای لازم است زیرا شما به دلیل شرایط خود قادر به ترک خانه نیستید.

اگر احساس می کنید که باید از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید، می توانید با کلینیک محلی درمانی مراجعه کنید. در این مکان ها می توانند به شما کمک کنند تا در مسیر دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل درست راهنمایی شوید و فرد مناسبی را برای انجام فیزیوتراپی در منزل پیدا کنید.

تمرینات فیزیوتراپی در منزل

فرم رضایت برای انجام فیزیوتراپی در منزل

بیمار موظف است در اولین ملاقات فرم رضایت نامه امضا کند که شامل تعداد توافق شده و مدت زمان انجام فیزیوتراپی در خانه است. برخی از برنامه ها برای ادامه فعالیت بدنی و ورزش باید در اولین مراجعه با بیمار در میان گذاشته شود. ممکن است بیمار با کمک خانواده یا دوستان خود و با خودمراقبتی یا یک برنامه خانگی بتواند با خدمات سرپایی بهیود یابد. از فیزیوتراپیست می رود که برنامه فیزیوتراپی را با پزشک، بیمار و هر کس دیگری که ممکن است در مراقبت از بیمار نقش داشته باشد، هماهنگ کند

چگونه می دانید که آیا می توانید از فیزیوتراپی در منزل تهران بهره مند شوید؟

اگر به طور کلی، مشکلی دارید که منجر به از بین رفتن تحرک عملکردی شما می شود، ممکن است از کار با یک فیزیوتراپی بهره مند شوید. و اگر برای رفتن از خانه مشکل دارید، یک PT می تواند به خانه شما بیاید و فیزیوتراپی در منزل تهران را برای شما انجام دهد. شرایطی که ممکن است به فیزیوتراپی در منزل نیاز داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • شرایط بعد از عمل جراحی مانند تعویض کامل مفصل ران یا مفصل زانو
  • سکته مغزی
  • بیماری پارکینسون
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)
  • پس از یک رویداد قلبی مانند سکته قلبی
  • پس از تروما مانند شکستگی

با انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران امکان بهیودی وجود دارد. با بهبود وضعیت بیمار، ممکن است تحرک وعملکرد وی بهبود یابد و ممکن است بیمار بتواند قادر به خارج شدن از خانه گردد. اگر این اتفاق بیفتد، فیزیوتراپیستی که خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران انجام می دهد، ممکن است خدمات داخل منزل را قطع کند. در این زمان، بیمار می تواند، ادامه فیزیوتراپی خود را در یک مرکز سرپایی فیزیوتراپی ادامه دهد.

آیا فیزیوتراپی در منزل مؤثر است؟

انجام فیزیوتراپی پس از بیماری، آسیب دیدگی یا جراحی،  می تواند به شما در بهبودی کامل عملکردی کمک کند. این به شما امکان می دهد تا به کارهای عادی و تفریحی خود برگردید. بعضی اوقات، آسیب دیدگی یا شرایط شخصی شما ممکن است باعث شود شما نتوانید با خیال راحت از خانه خود خارج شوید تا در فیزیوتراپی شرکت کنید. در صورت بروز این موارد ، شما ممکن است از فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید. کار در خانه با PT می تواند به شما در رسیدن به حداکثر تحرک عملکردی کمک کند.

بسیاری از افراد با تعجب سوال می کنند که آیا فیزیوتراپی در منزل مؤثر است؟

این ها افرادی هستند که معتقدند برای شرکت در یک برنامه توان بخشی موثر، به تجهیزات گران قیمت، سنگین و ابزارهای ورزشی نیاز است. اما این لزوما درست نیست. فیزیوتراپیست، برای استفاده از منابع موجود برای به حداکثر رساندن توانایی شما آموزش دیده است. او همچنین می تواند تجهیزات فیزیوتراپی را به خانه شما بیاورد تا شما بتوانید از فیزیوتراپی خود نهایت استفاده را ببرید.

طیق مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد و در مجله ارتوپدی پرستاری منتشر شد، نتیجه عملکردی بیماران را پس از عمل جراحی تعویض کامل زانو بررسی کرد. برخی از بیماران مورد مطالعه خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران و به دنبال آن سرپایی  دریافت کرده بودند. در حالی که سایر بیماران فقط در فیزیوتراپی سرپایی شرکت داشتند. انجام دهندگان این مطالعه، هنگام مشاهده اندازه گیری های عملکرد و دامنه حرکتی (ROM) ) بین این دو گروه هیچ تفاوتی مشاهده نکردند. داشتن فیزیوتراپی در منزل پس از تعویض زانو فواید قابل توجهی نداشته اما همچنین منجر به نتیجه منفی نیز نشده است.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد بیمارانی که بعد از سکته مغزی دچار همی پارزی اندام فوقانی و ضعف شده بودند و بهبود یافته بودند، از دریافت خدمات درمانی فیزیوتراپی در منزل رضایت داشتند. این مطالعه تنها شامل شش بیمار بود، بنابراین بسیار قدرتمند محسوب نمی شود اما به هر حال نشان می دهد که فیزیوتراپی در منزل مزایایی دارد.

تمرینات فیزیوتراپی در منزل که می توانید در خانه انجام دهید

 فیزیوتراپی درمانی است که باعث می شود از تکنیک های جسمی برای تسکین درد و افزایش تحرک استفاده شود. فیزیوتراپیست ها اغلب از ورزش به عنوان روش درمانی استفاده می کنند. بنابراین در اینجا چند تمرین آسان فیزیوتراپی برای کمر، گردن و پاها وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا به خودتان کمک کنید.

نکاتی برای استفاده بیشتر از این تمرینات.

  • هر تمرین را حداقل 5 بار تکرار کنید و با گذشت زمان این تعداد را افزایش دهید.
  • به یاد داشته باشید که کیفیت حرکت بهتر از کمیت است، بنابراین، بر روی ناحیه بدن موردنظر خود متمرکز شوید.
  • حرکات آهسته و آرام بهترین حالت هستند
فیزیوتراپی با توپ

تمرینات فیزیوتراپی در منزل تهران برای ناحیه کمر

بسیاری از افراد برای بهبود کمردرد نزد فیزیوتراپیست می روند. در اینجا دو تمرین وجود دارد که به کاهش درد و کاهش سفتی در ناحیه کمر کمک می کند:

1 . با هر دو پای خود روی پشت دراز بکشید. در این موقعیت، زانوی چپ خود را نزدیک به سینه خود قرار دهید. این وضعیت را برای 10 ثانیه نگه دارید. پای خود را به حالت مستقیم برگردانید. با پای راست تکرار کنید.

2 . با دستان خود در کنار خود بایستید. در حالی که به آرامی دست چپ خود را به سمت پای چپ خود می کشید به طرف چپ خم شوید. به آرامی برگردید و استراحت کنید. با سمت راست بدن خود تکرار کنید.

 

جراحی پلک چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی پلاستیک است که برای بهبود ظاهر پلک ها انجام می شود. این عمل جراحی می تواند هم برای پلک پایین و هم برای پلک بالا و برخی از مواقع برای هر دو پلک استفاده شود.

جراحی پلک چه برای درمان صورت گیرد و چه به منظور زیبایی، به جوان سازی ناحیه اطراف چشم ها کمک خواهد کرد.

جراحی پلک

جراحی پلک چه مواردی را درمان میکند؟

  •  افتادگی پلک های بالایی که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها، از بین رفتن حالت طبیعی پلک ها و در بعضی مواقع محدود کردن میدان دید و اختلال در بینایی می شود.
  • تجمع چربی های اضافه در زیر پلک که به صورت پف چشم ظاهر میشود.
  • پف و کیسه های چربی زیر چشم.
  • افتادگی و شلی پلک های پایینی که باعث معلوم شدن سفیدی چشم در زیر عنبیه میشود.
  • پوست اضافه و چین و چروک های پلک های پایینی.
 

بهترین کاندیدای جراحی پلک چه کسانی اند؟

کاندیدای مناسب برای جراحی پلک افرادی هستند که:

  • از لحاظ جسمی و روانی سالمند و بیماری خاصی ندارند که در درمان اختلال ایجاد کند
  • سیگار نمیکشند
  • دید مثبت و اهداف واقع گرایانه دارند
  •  بیماری های چشمی جدی ندارند

یادتان باشد که پلک ها جزئی از صورت هستند. افتادگی پلک بالا ممکن است به خاطر شل شدن ابرو و پوست پیشانی باشد. گاهی اوقات کشش عضله پلک فوقانی هم ممکن است باعث افتادگی پلک شود. این عارضه پتوز نامیده میشود و نیاز به جراحی های مختلفی دارد.

جراح پلاستیک شما اناتومی صورت شما را به طور کامل بررسی کرده و درمورد بهترین روشهای درمانی برای این مشکل با شما صحبت خواهد کرد.

هزینه جراحی چشم چقدر است؟

هزینه بلفاروپلاستی میتواند بسیار متفاوت باشد. دستمزد جراح برای جراحی زیبایی پلک طبق تجربه او، روش جراحی و محل مطبش تعیین میشود.

هزینه جراحی پلک شامل موارد زیر میشود:

  • دستمزد جراح
  • هزینه های بیمارستان یا تجهیزات جراحی
  • هزینه بیهوشی
  • تجویز دارو
  • آزمایشات پزشکی

درهنگام انتخاب جراح پلاستیک برای جراحی پلک به یاد داشته باشید که تجربه جراح و میزان راحتی شما با او به اندازه هزینه جراحی اهمیت دارند.

 

 

برخی از علل ترغیب شدن جوانان برای عمل بینی چیست؟

در واقع جوانان بعد از سن بلوغ دنبال زیبایی و دیده شدن هستند و این زیبایی رو مککل شخصیت خودشان و ایجاد رابطه اجتماعی می دانند. به همین خاطر بسیاری از جوانان بعد از سن بلوغ دنبال انواع عمل های جراحی زیبایی هستند اما باید  به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که این کار حتما بایستی تحت نظر و با مشاوره ی پزشک متبحر و دلسوز انجام بگیره تا عوارض بعدی رخ نده.

نکات لازم قبل از جراحی بینی چیست؟

حداقل 10 روز قبل از عمل بایستی از مصرف آسپرین و داروهای مشابه ( ایبوبروفن، دیکلوفناک سدیم، ایندوماسین، مفنامیک اسید و…)خودداری نمایید.البته خوردن استامینوفن مشکلی ندارد.افرادی که دخانیات مصرف می کنند نباید 4 هفته قبل از عملو بعد از عمل بینی هیچگونه دخانیاتی مصرف نمایند.زیرا نیکوتین به دلیل انقباض عروقی ،خون رسانی به بافت های عمل شده را مختل می نماید.

به مدت 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن هر چیزی باید اجتناب نمایید

حتما دقت داشته باشید لباس به گونه ای باشد که مجبور نباشید از سر آن را خارج نمایید

جراحی بینی تهران

نکات مهم در مورد عمل جراحی بینی چیست؟

  • عمل جراحی بینی با هر 2 روش بی هوشی عمومی و موضعی قابل انجام می باشد.
  • با استفاده از آخرین روش های جراحی حداکثر عناصر عضو بینی حفظ شده و از بابت بروز بد شکلی یا عوارض بعد از آن به حداقل خواهد رسید
  • انتهای عمل روی بینی یک آتل گچی یا پلاستیکی قرار داده خواهد شد که ظرف 7 الی 10 روز بعد از عمل این آتل برداشته خواهد شد.
  • چند ساعت بعد از جراحی یا فردای همان روز شما مرخص خواهید شد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی شامل چه مواردی می شود؟

  • شما می توانید در هر زمانی که نیاز بود با پزشک خودتون تماس بگیرید و راهنمایی لازم در خصوص هر گونهد مشکل پیش اومده رو مطرح نمایید
  • در زمان ترخیص به شما مسکن ،آنتی بیوتیک های مرتبط و آنتی هیستامین نسخه و باید تهیه و طبق قاعده مصرف نمایید.
  • رژیم غذایی در روز اول دچار محدودیت هستین و بعد از آن تا 2 هفته بعد از عمل نباید از مصرف مواد غذایی مثل سیب که به حرکت زیاد لب ها منجر می شود صورت بگیرد.
  • در زمان استراحت باید سر شما کمی بالاتر از بدن شما قرار بگیرد.
  • کمپرس سرد بعد از جراحی بینی بایستی روی چشمان شما قرار بگیرد که باعث کاهش تورم ناشی از عمل خواهد شد
  • ترشح از بینی بعد از جراحی طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد و شما باید گازی که داخل بینی شما قرار دارد را تعویض نمایید.
  • گچ یا آتل بعد از 7 تا 10 از روی بینی شما برداشته می شود و شما در طول این مدت می توانید بدون خیس شدن گچ استحمام نمایید
  • شل شدن چسب ها در چند روز اول جراحی طبیعی می باشد
  • داخل بینی را می توانید با گوش پاک کن به آرامی پاک نمایید
  • بعد از عمل معمولا تغییرات مشهود می باشد ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که تغییرات تدریجی پس از 6 الی 12 ماه صورت می پذیرد
  • پس از برداشتن گچ استفاده از عینک تا 3 هفته ممنوع می باشد
  • تا 3 هفته پس از عمل نباید از طریق بینی فین کنید و به هنگام عطسه بایستی دهان شما باز باشد.
  • از ورزش و فعالیت های بدنی سنگین تا 3 ماه بعد از عمل اجتناب کنید.
  • بخیه های خارجی 5 روز بعد از عمل کشیده می شود و بخیه های داخلی نیز جذب می شوند
  • حس نوک بینی پس از عمل کاهش پیدا می کند ولی ظرف چند هفته بعد از عمل به حالت طبیعی خود باز می گردد.

http://shomacloob.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%81%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d9%85%d8%a4%d8%ab%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • ۹۸/۰۹/۱۷
  • هادی احمدی

نظرات (۱)

  • هدایای تبلیغاتی
  • مطلب خیلی مفیدی بود. ممنونم. باز هم به بلاگتون سر میزنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی