جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

متخصص ارتوپد  کیست ؟

در واقع افرادی که نیاز به متخصص ارتوپد  دارند قطعا در قسمتی از استخوان و مفاصل خود دچار درد و یا  ناراحتی هستند. بنابراین برای تشخیص درد و معالجه خود باید نزد متخصص ارتوپدی بروند که آسیب و دردی که وجود دارد ابتدا باید عللش تشخیص داده شود و پزشک بتواند درد در این ناحیه را کاهش دهد و عوارض ناشی از روش های درمان را نیز به حداقل برساند.

ارتوپد یکی از شاخه های رشته های پزشکی است که مسئولیت آن تشخیص، مراقبت و درمان بیمارانی است که به مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی مانند مفصل ها، استخوان ها و اعصاب برخورده اند و به متخصصانی که در این رشته کار می کنند متخصص ارتوپد گفته می شود. هر متخصص ارتوپدی با همه زوایای سیستم اسکلتی عضلانی آشنا می باشد باید دارای تخصص ویژه ای در نواحی منحصر به فردی از بدن مانند ستون فقرات، لگن، زانو، پا، دست، شانه و آرنج نیز باشد.که در واقع پس از اینکه پزشک متخصص ارتوپد فارغ التحصیل شد می تواند در یکی از رشته های مذکور دوره فوق تخصص خود را طی کند و فلوشیپی خود را دریافت نماید.

 

متخصص ارتوپد کیست

 

متخصص ارتوپد   کسی است که پس از اینکه دوره های تحصیل خود را در این زمینه گذراند همواره در تلاش است که  تاثیر گذارترین روش را برای درمان بیمار خود انجام دهد و این کار را از وظایف خود می داند. متخصص ارتوپد  برای درمان بیماری از هر دو روش جراحی و غیر جراحی بنا به نوع بیماری و تشخیص اولیه استفاده می کند و همچنین درمانی را انتخاب می کند که بتواند تاثیراتی خوبی بر روند بیماری داشته باشد و همواره این نکته را در نظر دارد که کمترین آسیب به بیمار در حین درمان به بیمار برسد تا دردی به دردهای مراجعین و بیماران عزیز وارد نشود.

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد  بعد از معاینه و تشخیص  نوع بیماری باید در مورد بیماری و روش های درمان با بیمار صحبت کند و انواع مشاوره و راهنمایی ها را برای بیمار انجام دهد و جراحی را به عنوان آخرین روش درمانی برای مشکلات اسکلتی و عضلانی در نظر بگیرد و بیمار را با رویکردهای درمانی مانند فیزیوتراپی در منزل درمان کند و زمانی که روش های درمانی جایگزین و غیر جراحی موجب بهبودی نشدند در آخر جراحی را به بیمار خود توصیه و تجویز کند. بنابراین بهترین متخصص ارتوپد پزشکی است که علاوه بر مهارت، تجربه در برخورد با بیمار را نیز رعایت کند تا بیمار با اعتماد به او به معالجه بیماری خود بپردازد.

جراح ارتوپد

جراح ارتوپد متخصصی می باشد که سرو کارش در واقع با سیستم عضلانی و اسکلتی بدن بیماران می باشد.ارتوپد ها درمان بیماری هایی از جمله بیماری مفاصی ،استخوانی ،رباط ها ، عضلات و تاندون های بدن را برعهده دارند.جراح ارتوپد در واقع فردی می باشد که پس از دوره ی پزشکی عمومی با گذراندن دوره تخصص در این زمینه مهارت پیدا می کند و اصطلاحا متخصص ارتوپد یا جراح ارتوپد نامیده می شود.

جراح ارتوپد

مطالعه این مقاله به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد جراح ارتوپد به دست بیاورید و شما متوجه می شوید یک جراح ارتوپدی چه وظایف یا کارهایی برعهده دارد و بایستی انجام دهد.

اهمیت جراح ارتوپد در تشخیص ،درمان و جلوگیری کردن از عوارض بیماری های مربوط به ارتوپد

در واقع اگر ما بخواهیم مهمترین بخش وظیفه ی جراح ارتوپد یا جراح ارتوپدی را بیان کنیم مربوط به تشخیص صحیح و دقیق می باشد.بیمارانی که نیاز به تعویض مفاصل لگن یا زانوی خود دارند نیاز به مراقبت های خاصی پس از جراحی دارند.به دلیل اینکه پس از عمل عوارضی همچون بیماری های ترومبوآمبولی و لخته شدن خون در رگ های پا و لگن بسیار خطرناک و کشنده می باشد.

پس باید در انتخاب جراح ارتوپد دقت کافی و لازم را داشته باشین که این موارد خطرناک به حداقل برسد.

جراح ارتوپدی

 

جراح ارتوپدی: در زمان های گذشته شکستگی ها‌، در رفتگی‌ها و بیماری‌های استخوان و مفاصل معمولا توسط متخصص جراح عمومی درمان می‌شد. از اواخر دهه ۴۰ خورشیدی که متخصصین ارتوپدی تحصیل کرده وارد ایران شدند کم کم رشته جراحی ارتوپدی برای مردم شناخته شد و بیماری‌های استخوان و مفاصل و همچنین  شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها توسط جراح ارتوپد درمان شد.

جراح ارتوپدی به درمان بیمارانی که بیماری‌های استخوان، مفاصل و ستون فقرات دارند می‌پردازد که این بیماری‌ها شامل شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، فلج‌های مادرزادی و اکتسابی، ترمیم زردپی‌ها و اعصاب محیطی و درمان تومورهای استخوانی می باشد.

ارتوپدی شاخه ای از علم جراحی محسوب میشود که فعالیت آن در زمینه سیستم حرکتی بدن می باشد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی می شود که در اندام های حرکتی موجود هستند. جراح ارتوپدی که متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم می باشد سعی می کند با روش های جراحی و غیر جراحی مشکلات سیستم حرکتی بدن را درمان کند.

جراح ارتوپدی کیست و چه کاری انجام میدهد؟

کمر درد، آسیب‌های ورزشی، آرتروز و گرفتگی عضلات گردن از آسیب های استخوانی-عضلاتی است که بر وضعیت و شرایط جسمی بیمار اثر می‌گذارد. تمامی حرکات انسان با مداخله بافت‌ها و استخوان‌ها صورت می‌گیرد و یک عارضه، ناراحتی، سفتی یا شکنندگی در این دو بخش مهم از جسم می‌تواند تمامی عملکرد بدن را مختل کند که در این صورت حتی ممکن است انجام کارهای ساده روزمره نیز غیرممکن گردد.

 

 

http://balaghipoor.ir/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%be%d8%af/

  • ۹۸/۰۸/۱۰
  • هادی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی