جراحی زیبایی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طریقه عمل بینی

عمل بینی

عمل بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی عمل بینی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که این جراحی بینی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی ، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد به وضوح قابل رویت است.

عمل بینی و جراحی زیبایی و پلاستیک بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایند تری را بین بینی ودیگر اجزای صورت برقرار می کند.

به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است که هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد.

به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود.

 بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

nose job

 

 

 

چه سنی برای عمل بینی مناسب است؟

سن عمل بینی: در دختران از سن 15سالگی ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد کامل جسمی وفکری وداشتن انگیزه کافی فرد امکان پذیر است.

 

آیا عمل بینی در افراد مسن امکان پذیر است؟

عمل بینی در افراد مسن: از آنجا که باافزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی وسستی می شوند این امر برظاهر وعملکرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوک بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است.

افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود.

در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود.

 این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

nose job

 

 

 

آیا وضعیت روحی و روانی فرد درانجام عمل بینی تأثیر دارد؟

تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل بینی: بی تردید تأثیر بسزایی دارد. چه بسیار بیمارانی که پس از عمل باوجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشکلات روحی-روانی، وسواس فکری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تأثیرپذیر از دیگران، از نتیجه عمل خود ناراضی اند.

شمار زیادی از افرادی که خواهان جراحی زیبایی عمل بینی هستند، از نظر خود دلایل موجهی دارند، به مانند کسب موفقیت درتشکیل زندگی زناشویی، یافتن اعتماد به نفس بیشتر دربرخوردهای اجتماعی، جلب رضایت خانواده ودوستان و…

 

آیا جای برش ها یا آثارعمل بر روی بینی باقی خواهند ماند؟

باقی ماندن آثار عمل روی بینی: درعمل بینی معمولا تمام برش ها از داخل بینی انجام می گیرد ودر صورت مهارت جراح هیچگونه ردپایی از عمل برجای نخواهد ماند.

 

 

 

 

 

 

 

نقش لیزر واندوسکوپ در جراحی زیبایی بینی چیست؟

نقش لیزر در عمل بینی: هدف اصلی استفاده از این دو روش پیشگیری از به مخاطره افتادن عملکرد بینی است.

یعنی اگر عملکرد بینی بهتر نشود، دست کم باید وظایف خود را به خوبی پیش از عمل انجام دهد.

 هرچند در بسیاری از جراحی های ظریف بینی استفاده از لیزر این مزیت را دارد که با خونریزی کمتری همراه است، در جراحی زیبایی بینی، لیزر نقش عمده ای در نتیجه نهایی ندارد وآنچه تعیین کننده نتیجه عمل است در دستان هنرمند جراح نهفته است.

اندوسکوپی بینی با فراهم کردن دید عالی، دسترسی به قسمت های عمقی تر جهت رفع مشکلات داخلی بینی را تسهیل می کند.

 

 

nose job

 

 

 

آیا نوع بینی بر الگوی عمل بینی تأثیری دارد؟

تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل بینی: بعضی بینی ها به بینی گوشتی معروف اند که مشخصه آنها بینی پهن با پوست ضخیم وبافت غضروفی ناچیز است. روش اصلاح این گونه بینی ها با روش جراحی بینی های استخوانی متفاوت است. درجراحی عمل بینی گوشتی استفاده از روش های تقویت اسکلت بینی برای افزایش حمایت بافت های نرم بینی ضروری است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است.

 

 

 

nose job

 

 

 

بیش از عمل به چه نکاتی باید توجه داشت؟

رعایت نکات مهم پیش از عمل بینی:

– آسپرین وداروهای مشابه آن مانند بروفن دست کم دو هفته بیش از عمل نباید مصرف شوند زیرا تمایل به خونریزی را افزایش می دهند.

– درصورت سرما خوردگی ویروسی لازم است عمل جراحی به مدت چند هفته به تعویق بیافتد.

آیا عمل بینی با درد همراه است؟

درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحی پلاستیک بینی با درد قابل توجهی همراه نیست.

 

 

nose job

 

 

 

 

عمل جراحی راینوپلاستی‌ شامل چه مراحلی است؟

مراحل عمل راینوپلاستی‌: راینوپلاستی‌ اصلاح‌ جراحی‌ ساختمان‌ خارجی‌ بینی ‌برای‌ رفع‌ نقص‌های‌ زیبایی‌ یا عملکردی‌ مادرزادی‌ و اکتسابی‌ بینی‌ است‌.

 بیماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی یک‌ طرفه‌ یا دو طرفه‌ بینی‌، مشکلات سینوس‌های‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بینی‌ یا سابقه‌ جراحی ‌پیشین‌ بر روی‌ بینی مورد پرسش قرار می‌گیرند. نظرات ‌بیمار در مورد ظاهر بینی‌ خود ارزیابی‌ می‌شود.


https://jarahizibaie.com


  • هادی احمدی