جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

عمل بینی یا جراحی بینی چیست و چکونه انجام می شود؟

عمل بینی یا جراحی بینی  یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که این جراحی بینی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

عمل بینی

در واقع به بیان دیگه اگر بخواهیم بیان کنیم عمل بینی نوعی جراحی زیبایی محسوب میشود که در جهت ترمیم و اصلاح عیوب ظاهری بینی و همچنین زیباسازی آن صورت میگیرد، به گونه‌ای که ضمن حفظ فیزیولوژی و عملکرد بینی، ظاهر و شکل آن هم زیباتر و مناسب‌تر میشود. گفتنی است که عمل بینی میتوان به صورت جراحی کم تهاجمی انجام شود که در این روش از نانو استفاده میشود. این تکنولوژی جدیدترین روش عمل بینی می باشد که در آن بجای استفاده از ابزارهای تیغ جراحی از لیزرهای بسیار پیشرفته استفاده میشود که برش هایی در حد نانومتر ایجاد می کند و این امر موجب میشود با حداقل برش ایجاد شده و حداقل میزان خونریزی،حداقل تورم و کبودی،کمترین میزان بخیه و در نهایت جای اسکار،طبیعی ترین حالت عمل بینی را به دنبال داشته باشد. همچنین همه ی نخ های بکار رفته در عمل بینی از جنس نانو می باشند که باعث میشود کمترین میزان حساسیت،رد خط بخیه و بهترین نمای عمل را به ارمغان آورد. لازم به ذکر است که این تکنولوژی بهترین روش جراحی جهت بینی های گوشتی و استخوانی می باشد که نیازی به بکار بردن تامپون و گچ نمی باشد. مدت زمان عمل ۲ الی ۳ ساعت می باشد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نمی باشد.

 

بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی بینی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد به وضوح قابل رویت است.

عمل بینی و جراحی بینی و پلاستیک بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایند تری را بین بینی ودیگر اجزای صورت برقرار می کند.

به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است که هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد.

به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود.

 بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش پس از جراحی بینی را خواهد شد.

جراح بینی

همه چیز در مورد جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یا عمل بینی همیشه در جهت زیبایی یا بهتر به نظر رسیدن صورت افراد نمی باشد!باید به ذکر این نکته بپردازیم که در برخی موارد جراحی  بینی جهت موارد درمانی از جمله پولیپ بینی و یا درمان انحراف تیغه بینی می باشد.البته انجام این عمل ها (جراحی بینی یا عمل بینی ) با تایید پزشک و یا صلاحدید پزشک متخصص بایستی انجام شود و باید نهایت دقت در این نوع عمل بینی انجام شود که مشکل بیمار حل شود و نه اینکه مشکل به مشکل قبلی اضافه شود.

جراحی زیبایی بینی

چه سنی برای عمل بینی مناسب است؟

سن عمل بینی: در دختران از سن ۱۵سالگی ودر پسران از سن ۱۷ سالگی به شرط رشد کامل جسمی وفکری وداشتن انگیزه کافی فرد امکان پذیر است.

آیا عمل بینی در افراد مسن امکان پذیر است؟

عمل بینی در افراد مسن: از آنجا که باافزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی وسستی می شوند این امر برظاهر وعملکرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوک بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است.

افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود.

در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود.

این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

 

خصوصیات بهترین جراح بینی در تهران:

بهترین جراح بینی ایران ، فردی است که دارای توانایی ها و ویژگی های لازم باشد.

بهترین جراح بینی ایران ، شناخت لازم را از ساختار بینی دارد. بهترین جراح بینی در ایران ، معمولا قبل از عمل جراحی تمام خواسته های بیمار را مورد بررسی قرار می دهد و مشاوره لازم را به او می دهد.

بهترین جراح بینی ایران  در صورتی که خواسته های بیمار با توجه به ساختار و شکل بینی قبل از عمل، دور از حد انتظار باشد، اطلاعات کافی را به او خواهد داد.

شناخت علم ریاضیات و تجسم یکی از ویژگی های یک جراح زیبایی خوب است. متخصص حین عمل جراحی باید شکل بینی بیمار بعد از عمل را به خوبی تجسم کند. اندازه گیری های دقیق قبل از عمل باعث بهتر شدن نتیجه عمل خواهد شد.

جراحی بینی مشاوره لازم و اطلاعات مورد نیاز را قبل از عمل به بیمار می دهد. بهترین جراح بینی ایران ، معمولا معاینات لازم را برروی وضعیت بیمار انجام می دهد.

همچنین تاریخچه گیری شامل سابقه بیماری و عمل جراحی، سابقه مصرف دارو و… توسط جراح متخصص انجام می شود.

بهترین جراح بینی در ایران ، پس از انجام عمل جراحی آموزش های لازم را به بیمار می دهد. همچنین وضعیت بیمار را بعد از عمل طی جلسات معین مورد بررسی قرار می دهد. نمونه کارهای بهترین جراح بینی ایران  قبل از انجام عمل جراحی باید مشاوره با متخصص انجام شود.

 

 

The best surgeon in Iran

 

 

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ،اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

بنابراین اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجودآورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

 

 

چه زمانی نیاز به انجام جراحی بینی (رینوپلاستی) است؟ 

جراحی رینوپلاستی می‌تواند موجب تغییر در موارد زیر شود:
۱-اندازه بینی به طوری که با دیگر اجزای صورت متناسب باشد.
۲-پهنای بینی در قسمت پل.
۳-مشخصات بینی با برآمدگی یا فرورفتگی قابل مشاهده بر روی پل بینی.
۴-نوک بینی در صورت بزرگی، افتادگی یا در حالتی که بیش از حد سر بالا باشد.
۵-سوراخ‌های بینی در صورت بزرگی یا سر بالا بودن.
۶-زاویۀ بین بینی و لب بالایی

انواع جراحی بینی

امروزه عمل بینی در دنیا و به خصوص کشور ما به یکی از رایج ترین عمل های زیبایی تبدیل شده است که روش های مختلفی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

عمل رینوپلاستی به روش باز

به منظور دسترسی آسان تر و دید کامل تر جراح نسبت به بافت های زیرین، برشی در ناحیه ای بین دو سوراخ بینی ایجاد شده و پوست بینی به آرامی از روی سطح بافت برداشته خواهد شد. در جراحی بینی به روش باز اندکی التهاب و تورم ناشی از عمل که در ناحیه ی نوک بینی ایجاد خواهد شد، دیرتر بر طرف می شود که این موضوع نیز نگران کننده نخواهد بود زیرا در آخر تورم در بینی دیر یا زود رفع می شود.

عمل رینوپلاستی به روش بسته

جراحی پلاستیک بینی بسته مناسب برای افرادی است که قصد دارند تا تغییرات محدودی در بینی آن ها ایجاد شود و نیازی به تغییرات وسیع در بینی خود ندارند. در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش های لازم در ناحیه ی داخلی بینی انجام خواهد شد و جراح با ورود از سوراخ های بینی عمل را انجام می دهد.

 

 

سن مناسب برای جراحی بینی:

در رینوپلاستی محدودیت سنی مشخصی وجود دارد و توصیه می‌شود قبل از سن تعیین شده این عمل انجام نشود چرا‌که می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد. سن عمل جراحی زیبایی در دختران از سن ۱۵ سالگی ودر پسران از سن ۱۷ سالگی به شرط رشد کامل جسمی و فکری و داشتن انگیزه کافی فرد امکان‌ پذیر است.

چه کسانی نباید عمل جراحی بینی انجام دهند؟

عمل جراحی پلاستیک و زیبایی بینی در اطفال، افراد مسن و کسانی که بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های خونی، عیوب انعقادی و امراض ناتوان‌کننده مزمن، عفونت‌ های حاد، بیماری‌ های روانی و قلبی شدید دارند، ممنوع است.

 

 

جراحی بینی

 

 

مراقبت های قبل از عمل جراحی بینی:

  • گرفتن عکس هایی از نماهای مختلفی از بینی شما قبل عمل ضروری است. (عکاسی قبل از عمل جراحی بینی)
  • حمام کردن و تراشیدن ریش و سبیل قبل عمل جراحی بینی
  • انجام آزمایش شمارش گلبول های خون قبل عمل بینی
  • روز عمل رینوپلاستی ناشتا بودن
  • استرس نداشتن
  • ترک سیگار از یک هفته قبل از عمل بینی و تا یک ماه بعد از آن
  • کشیدن سیگار و قلیان از دوهفته قبل از جراحی ممنوع
  • آسپرین و داروهای مشابه آن مانند پروفن دست کم دو هفته پیش از عمل نباید مصرف شوند زیرا تمایل به خونریزی را افزایش می دهند.
  • در صورت سرماخوردگی نوبت عمل زیبایی بینی را به تعویق بیاندازید.
  • با مشورت پزشک داروی گیاهی و یا شیمیایی مصرف کنید.
  • همانند بسیاری از جراحی های دیگر از ۸ ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید.

 

عمل جراحی بینی به چند روش صورت می‌پذیرد؟

برای عمل رینوپلاستی دو روش کلی وجود دارد: روش بسته و روش باز.

در روش بسته هیچ‌ گونه برش جراحی از خارج بینی داده نمی‌شود و کلیه بر‌ش‌های جراحی از داخل بینی است، در نتیجه جای هیچ بخیه‌ای در ظاهر بینی نخواهیم داشت.

در روش باز، برش جراحی از روی پوست جلو بینی داده می‌ شود. چه در روش باز و چه در روش بسته پس از انجام برش‌ های جراحی پوست بینی از سطح استخوان‌ها و غضروف‌ های بینی جدا می‌ شود تا جراح بتواند تغییرات لازم را روی آن انجام دهد. سپس در صورت لزوم قوز بینی برداشته می‌شود و قسمت استخوانی بالای بینی تراشیده و باریک می‌شود.

پس از آن غضروف‌ های نوک بینی نیز در صورت لزوم اصلاح می‌شوند، به نحوی که عیوب بینی برطرف شوند و بینی زیباتر شود و متناسب با شکل صورت شخص باشد. هر یک از این دو روش نکات مثبت و منفی خاص خود را دارد و در انتخاب هر یک از آن‌ ها سلیقه و مهارت جراح و معیارهای متعددی دخالت دارد.

 

جراحی زیبایی بینی

 

 

 

مزیت جراحی بینی به روش بسته:

  • زمان عمل کوتاه‌تر است.
  • برش پوستی‌ در ناحیه کلوملا را ندارد.
  • تورم بعد از عمل کمتر است.

مزیت‌ جراحی بینی به روش باز:

  • دید بهتر جراح
  • توانایی برای انجام عمل در بینی‌‌های مشکل
  • سهولت در گذاشتن گرافت‌های غضروفی و استخوانی یا پروتز‌ها

http://harchi20.ir/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • هادی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی