جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

انواع پروتز از لحاظ جنس و مواد تشکیل‌ دهنده:

عمل پروتز سینه  از سه جنس تولید می ‌شوند که تفاوت چندانی از نظر کیفی ندارند اما از نظر هزینه‌ی عمل، احساس راحتی با آن و جای شکاف با هم تفاوت دارند و بنا بر شرایط بیمار پزشک یکی از آن ها را انتخاب می ‌کند:

پروتز سیلیکونی که ژل مانند است، پروتز سینه «آب نمکی»، و پروتز سینه ثابت یا «Gummy Bear» که در واقع نسل پنجم پروتزهای سینه هستند.

 

۱. پروتز آب ‌نمکی:

پروتز آب ‌نمکی گرد هستند و با آب‌ نمک استریل یا سالین پر شده‌اند. پروتز سینه آب ‌نمکی دارای جداره‌ای سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند، از پروتز‌های سیلیکونی سفت ‌تر هستند.

در صورت پاره ‌شدن تخت و صاف می ‌شود و مایع درون آن ها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌ شود چون این مایع به ‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، پس مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌ کند.

نکته‌ ی دیگر اینکه استفاده از پروتزهای سالین یا آب ‌نمکی برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌ شود.

۲. پروتز سیلیکونی:

پروتز سیلیکونی از ترکیبات مختلف سیلیکون ساخته شده‌اند و شبیه ژل چسبنده هستند. با توجه به امنیت بیشتر این پروتزها، به ‌نظر می‌ رسد که انتخاب نخست خانم‌ ها برای پروتز سینه، پروتزهای سیلیکونی هستند.

دلیل این امر شبیه ‌تر بودن آن ها به بافت سینه است. علاوه بر این در صورت صدمه دیدن این پروتزها از بین نمی ‌روند و ژل ‌های درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌ های دیگر پروتز وارد می ‌شوند.

درصورتی ‌که از پروتز سیلیکونی استفاده کرده‌اید، معاینه‌ ی منظم توسط پزشک امری ضروری است. حداقل سن برای استفاده از پروتز سیلیکونی ۲۲ سال است.

آن‌ دسته از افرادی که جراحی پروتز سیلیکونی داشته‌ اند لازم است که سه سال بعد از عمل جراحی، MRI انجام دهند. بعد از آن هر دو سال یک ‌بار لازم است برای بررسی پارگی بی‌ صدای پروتزهای سیلیکونی MRI انجام شود.

Breast Prosthesis

۳. پروتز ثابت یا GUMMY BEAR:

در صورتی ‌که پروتزهای سینه Gummy Bear پاره شوند، به هیچ عنوان دچار تغییرات ظاهری نخواهند شد و از این جهت به آن ها پروتزهای ثابت می‌ گویند. این پروتزها در بدن به ‌جای گرد بودن، دارای شکل هستند و در قسمت پایین از برجستگی بیشتری برخوردارند.

تراکم سیلیکون در این نوع از پروتزها بالاست و درنتیجه سفت ‌تر هستند و به همین دلیل آسیب ‌دیدگی در آن ها کمتر است.

بزرگ ‌ترین عیب پروتزهای ثابت این است که برای قرار دادن این پروتزها نسبت به انواع دیگر باید برش ‌های بیشتری در پوست ایجاد شود.

 

قیمت پروتز سینه سالینی و سیلیکونی:

پروتز های سیلیکونی و سالینی رایج ترین نوع پروتز های سینه به شمار می روند که انتخاب آنها بستگی زیادی به نظر جراح پلاستیک دارد. جراح پلاستیکی که پروتز را در سینه بیمار جای می دهد ، پیش ازعمل ،نحوه ی ایجاد برش و اطلاعات لازم را به بیمار می دهد .

و این که محل قرار گرفتن پروتز ،روی عضله ی سینه یا زیر عضله ی آن باشد به شرایط بیمار بستگی دارد که این تشخیص توسط جراح صورت می گیرد. دارا بودن جراح از تجربه و تخصص کافی تاثیر بسیار زیادی در نتیجه ی جراحی می گذارد . و قیمت این عمل از فاکتورهای مهمی است که مورد توجه بیماران برای انجام عمل قرار می گیرد.

چون قیمت پروتز سینه حتما بایستی در بیمارستان یا کلینیک های تخصصی و به وسیله جراح  پلاستیک انجام شود ،هزینه بسیار بالایی را می طلبد چون هزینه جراحان بسیار بالاست  و بنابراین می توان گفت قیمت پروتز به عوامل مختلفی همچون انتخاب جراح متخصص ، نوع پروتز ، سایز پروتز ، کشور سازنده ی پروتز ، هزینه بیمارستان یا کلینیک ، هزینه ماموگرافی و سونوگرافی ، قیمت داروها و گن برای بعد از عمل  بستگی دارد.

Price of breast prosthesis

مشاوره قبل از عمل جهت تعیین هزینه پروتز سینه :

مشاوره قبل از عمل پروتز می بایست پیش از جراحی پروتز سینه در ارتباط با نوع و سایز پروتز به یک تعامل مشترک برسند و جرا بیمار را از این حیث ک انتخاب سایز پروتز به ویژگی هایی بافتی و ابعاد سیبنه بستگی دارد مجاب نماید.

در این جلسه ، بیمار به لحاظ فیزیکی و روحی مورد بررسی و معاینه جراح قرار می گیرد و در صورت برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی می تواند تحت عمل جراحی قرار گیرد.

ضمنا در جلسه مشاوره ، جراح متخصص در رابطه با اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از عمل پروتز و قیمت پروتز سینه و هزینه های مربوط به آن  توضیحات جامعی را برای بیمار مطرح می نماید که طبیعتا بیمار با رعایت این توصیه ها می تواند به نتایج بهینه ای از جراحی پروتز دست یابد.

Price of breast prosthesis

انواع جراحی پروتزهای سینه:

انواع جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه و اصلاح فرم سینه. عمل اصلاح فرم سینه نیز به نوعی برای زنانی که قصد برداشتن بخشی از سینه خود را دارند، مانند افراد مبتلا به سرطان سینه، مورد استفاده قرار می گیرد. پروتز  یکی از روش های اصلاح فرم سینه می باشد.

در جراحی پروتز با جایگذاری ایمپلنت هایی از جنس خاص یا پروتز های سلیکونی یا سالینی افزایش سایز سینه و فرم دهی صورت می گیرد . این جراحی باید حتما توسط یک فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت گیرد، زیرا جراحی پروتز یک جراحی حساس می باشد و باید با دقت بالایی پروتز در جای مناسبی از سینه جایگذاری شود .

در هزینه جراحی پروتز سینه عوامل بسیاری مانند تخصص جراح، جنس ، کیفیت وهزینه پروتز مورد استفاده و نوع پروتز مورد استفاده تاثیر می گذارد . همچنین هزینه کلینیک و تکنسین بی هوشی در هزینه جراحی می تواند تاثیر گذار باشد .

 

http://cspak.ir/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

  • ۹۸/۰۹/۰۴
  • هادی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی