جراحی زیبایی

  • ۰
  • ۰

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه : پروتز سینه یکی از روش های جراحی زیبایی سینه است. با توجه به جنس و مواد پرکننده آن، اندازه پروتز ، شکل و میزان برجستگی سینه به انواع مختلف تقسیم می شود.

انواع پروتز  براساس مواد پر کننده:

براساس مواد پرکننده از دو نوع مختلف تشکیل شده است ؛سالینی ، سیلیکونی

پروتز های سالینی(آب نمکی):

محتوای سالینی از آب نمک استریل شده تشکیل شده است. پروتزسینه سالینی نسبت به دیگر پروتزها به دلیل اینکه از جدارغیرقابل نفوذ برخوردارمی باشد، سفت تر است.این پروتزشکل طبیعی سینه را تغییرمی دهد وظاهر سینه ها را به دلیل بزرگی و حجیم کردن مصنوعی می کند.

برای قرار گیری پروتزسالینی پزشک دربافت سینه برش کوچکتری ایجاد می کند .از این نوع پروتزبرای خانم ها با سن بالای 18 سال استفاده می شود .

درانتخاب پروتز سالینی به این نکته توجه داشته باشید که درصورت پارگی این نوع پروتزخالی می شود و مایع موجود درآنها که از آب نمک است پس از مدتی جذب بدن می گردد.از لحاظ هزینه پروتزهای سالینی ارزانتر از دیگر پروتزها می باشد.

سینه برخی از بانوان نیز کاملا رشد نکرده است یا بعد از بارداری یا به دنبال تغییر وزن یا افزایش سن به میزان قابل توجهی اندازه و شکل آن تغییر و زیبایی خود را از دست داده است پروتز سینه عملی است که به تصور افرادی که به آن تمایل دارند باعث بازگشت و افزایش اعتماد به نفس آن ها خواهد شد.

سینه از آن پرسیده می شود، در این مقاله به  سوالات مراقبت بعد از پروتز سینه پاسخ داده می شود تا افرادی که این جراحی را انجام داده اند با رعایت مراقبت بعد از پروتز سینه نتایج بهتری را دریافت کنند .

بعد از جراحی پروتز سینه مراقبت بعد از پروتز سینه شامل استراحت کافی و مصرف به موقع داروهای تجویز شده می باشد ، جراح به منظور تسکین درد و کاهش عفونت احتمالی آنتی بیوتیک و مسکن هایی تجویز می کنند که باید تمامی این داروها به موقع مصرف شود .

استراحت کافی بعد از جراحی پروتز سینه بدین معنا نمی باشد که به هیچ عنوان حرکتی نداشته باشید، بلکه در کنار استراحت کمی به آرامی در روز های اولیه شروع به راه رفتن نمایید زیرا خطر بروز آمبولی با استراحت مطلق و راه نرفتن افزایش می یابد، در زمان استراحت توصیه می شود حالت نیمه نشسته داشته باشید.

بهترین روش تعیین سایز پروتز سینه

امروزه از روش تصویر برداری کامپیوتری هم برای پیش بینی نتیجه عمل پروتز سینه استفاده می کنند. اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روش سنتی بهترین و واقع بینانه ترین روش برای پرو کردن پروتز می باشد و کمک زیادی به اندازه پروتز سینه دلخواه می کند.

در روش سنتی، زیر یک پیراهن تنگ، سایز های مختلف پروتز را امتحان می کنند تا شکل تقریبی سایز پروتز سینه بعد از عمل تا حدود زیادی مشخص گردد. این روش پرو کردن پروتز، جلوی بسیاری از سوء تفاهم ها و سورپریز شدن های بعد از عمل پروتز سینه را می گیرد.

تکنیک جاگذاری پروتز سینه

نکته دیگری که در مورد سایز  مطرح است، امکانات تکنیکی جا گذاری پروتز می باشد و در پرو کردن پروتز باید میزان پوست اضافی و آزاد سینه هم در نظر گرفته شود.

بهترین سایز پروتز سینه

مثلا در خانمی که هرگز سینه هایش تشکیل نشده و قفسه سینه اش  کاملا صاف می باشد و دارای پوست سفت و محکمی است شاید نتوان از همان ابتدا سایز پروتز سینه بزرگتر را برای او استفاده کرد چون ممکن است پوست بیمار تحمل کش آمدن ناگهانی را نداشته باشد.

http://torbaat.ir/2019/10/30/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-3/

 

  • ۹۸/۰۸/۰۸
  • هادی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی